Za storitev, ki jo v angleščini imenujemo Web Hosting, ste zagotovo že slišali. Čeprav imamo v slovenskem jeziku zelo lep izraz »spletno gostovanje«, pa se med IT mojstri zelo pogosto uporablja kar angleški zapis. Za kaj točno gre? Preprosto povedano gre za zakup strežniškega prostora, ki ga daleč največji delež naročnikov potrebuje za gostovanje svojih spletnih strani. Spletno gostovanje torej potrebuje vsak, ki ima spletno stran oziroma le-to želi postaviti na splet. Naj na tem mestu omenimo, da je druga nujna sestavina še domena, pri kateri gre zgolj za spletni naslov, na katerem je stran dostopna. Storitev, prek katere oseba pridobi lasten spletni naslov, se imenuje registracija domene.
Spletno gostovanje lahko razvrstimo v različne skupine: deljeno gostovanje (ang. Shared Web Hosting), VPS strežnik (ang. Virtual Private Server), namensko gostovanje (ang. Dedicated Web Hosting), posebna vrsta pa je še gostovanje za nadaljnjo prodajo (ang. Reseller Web Hosting).
Katero izmed naštetih storitev izbrati? V kolikor nimate nekih posebnih zahtev, bo optimalno odločitev predstavljalo deljeno gostovanje. Tukaj gre za to, da na enem strežniku gostuje več spletnih strani, s katerimi upravlja večje število naročnikov. Deljenje strežnika pomeni tudi deljenje stroškov, zato je cena te storitve v primerjavi z drugimi vrstami gostovanja mnogo cenejša.
Za VPS gostovanje se odločajo naprednejši uporabniki s posebnimi zahtevami. Da gre za virtualni strežnik, pomeni, da naročniki prejmejo dostop do strojno povsem ločenega dela strežnika s svojimi samostojnimi komponentami (procesor, RAM, disk, …).
Tisti z največjimi zahtevami pa se odločijo za namensko oziroma »dedicated« gostovanje. V tem primeru najamejo celoten strežnik, ki običajno ostane v podatkovnem centru ponudnika gostovanja. Za takšen Web Hosting se običajno odločajo velika podjetja z izjemno visoko obiskanostjo spletnega mesta.
Omenili smo še gostovanje za nadaljnjo prodajo, pri katerem imajo naročniki možnost ustvarjanja zaslužka. Svoj večji paket namreč lahko razdelijo na manjše enote, te pa nato prodajajo svojim strankam. Zaradi narave storitve je le-ta še posebej primerna za izdelovalce spletnih strani – tako za posameznike kot podjetja.
Ali je pomembno, za katerega ponudnika se odločite? Je najbolje izbrati kar najcenejšega? Vsekakor je odločitev o ponudniku izjemno pomembna, svetujemo pa vam, da se ne odločite za najcenejšega, saj obstaja visoka verjetnost, da boste kmalu iskali novega. Prepričajte se, da gre za ponudnika s tradicijo, ki vam lahko ponudi Web Hosting na zanesljivih, varnih in hitrih SSD strežnikih, ter da so drugi naročniki z njim zadovoljni. Obiščite Facebook stran ponudnika, preverite forume in bloge, saj si boste na ta način najlažje ustvarili vtis o kakovosti njegovih storitev.